Lüfere Gönül Verenler

Lüfer ve Lüfercilik üzerine paylaşılan bilgilerimizin faydalı olması dileğiyle

12 Ekim 2011 Çarşamba

12 Ekim 2008 ALiCo & İstavrit.

Güzel bir günün akşamında 0 balık felsefesiyle çıktığımız yolda bizi yanlız bırakmayan dostlarımıza kucak dolusu sevgiler mesajıyla.

Av yeri : Güney Marmara Açıkları kıyıdan 9 mil.
Hava durumu: 4-6 Kuzey doğu bazen 7 kuvvetinde.
Avlanacak balık : 02-04,30 a kadar zargana arkasından 9 mil + 6 mil yol lüfer

hazırlıklar : çayımız kahvemiz sıcak sular. kahvaltılıklar. vs dolaptan yemler.buzluk yem için buz kuşetleri.
Takımlar : uzun olta lar 4 er yedekli hazır 2 şer takım.

Tamam hazırız saat 01:00 mazot yedekli 130 lt. + 30 lt takviye.
Bismillah diyip salıyoruz kendimizi marmaranın sularına hava arkamızdan yavaş yavaş şişirmeye başlıyor. yaklaşık 1 mil kadar geçiyoruz. Tepe lambamız patlıyor. neyse önemli bir ayrıntı değil takmıyoruz İç kamara lambalarını yakıyoruz. seyire devam. Hava ayaz. Cumartesi gününün yorgunluğunu bu gün tutacağımız lüferlerle atacağız. Hayallerimiz güzel. ve ilk yem süzeceğimiz noktaya geliyoruz. jeneratör çalışıyor. arkasından elime kepçeyi alıyorum baş üstünde. Lez lerin vermiş olduğu rahatsızlık fazla ama fazla etkı etmeyecek avımıza. Kepçeyi vurmaya hazırlanırken karşımda bir köpek balığı. Kepçe vurabilirimç yaklaşık 4 metrelerde öylece duruyor. Ancak Toru patlatır diyerek pas geçiyorum.
1- Tepe lambası 2- Köpek balığı güzel başlıyor avımız. yem olayını netleştiremeden. kapatıyoruz ve devam yaklaşık esas yem durağımıza geliyoruz. jenaratörü çalıştır. yol ver. tamam boş yap bu arada zargana sürüleri epey bol tamam çok yem süzeceğiz diyoruz. ben 300 dıyım 100 olsun.
-Boğaç boş yap
-Tamam
-nasıl boş bu hala gidiyoruz !
Baş tarafta isyanlardayım. bir anormallik var. olamaz diyorum. Makinaya eğiliyorum. şanzımana elimi atıyorum Şanzıman spiral kolu kırılmış.
3. Aksilik. ve av sonu diyor bize resmen. yapacak birşey yok. devam edebiliriz ancak. Boş ve Geri olmayacak Kısaca Kavrama gibi hep ileri. aksılıklerı düşünmek bile istemiyorum. Olmaz diyorum 100 balık tutsak bile olamaz. Dönmemiz lazım. Fakat arkamızda bıraktığımız hava karanlıkla beraber üstümüze geliyor. Bir çay içelim. tamam daha kötüsüde olabilirdi diyoruz. 2500 devirle dönüş yoluna geçiyoruz.saatte tam yol 10 mil geçebiliriz ancak makinayı sıkmadan 8 mil gibi bir süratle yakalayacağız limanı. gemi geçişleri marmaradan karadenize. Yaklaşık 6 gemi geçiyor ortamızdan soğuk bir yandan kanalı yakalıyoruz. ancak trafik yoğun taamam diyoruz da kıyıya nasıl yanaşacağız. yanaşma zamanı gelince. motoru tamamen 300 devirlere düşürecek. sürat durma noktasına gelince şanzımanı el ile manuel olarak geri yapacağız. Artık karaya yaklaşık yarım miller gibiyiz. Yol kesiyoruz. makinada normal seslerin yanında ekstra bir ses daha var. Anlayamıyoruz yol verdikçe artıyor. yağ tamam suyu var. psitonlar hararet yapmamış bir anlam veremiyoruz ancak sekman kesmiş olabilir diye aklıma gelmiyor da değil. olsun artık 300 metre var her halıkarda karaya yanaşabılırız diyerek limana giriyoruz sorunsuz yanaşma ve tekneyı kontrole akdıktan sonra karaya çıkıyoruz. odada yatmışız saat 10,10 da kalktım. bir türlü kendime gelemedim bugün.

Şimdi. hangi birine üzülelim.;
1 -Tepe lambasıyla başlayan aksaklık.
2- İlk kepçede Köpek balığına rasgelip (Hoş karşılanmaz avlarda)
3- şanzıman arızası
4- Motordan gelen Enteresan ses
5- Yem süzememek
6- Lüfer tutamamak.
7- Pazar gününün heba olması.
8- Adımıza yapılan yorumlara takılmamız. ve çok düşünmemiz.
9- Yorgunluk
10-Üzüntü.
11-Hala kendime gelememe

Şimdi ; Bugünkü Av raporumuz Yem=0 Lüfer = 0

Böyle iyimi. Biz hala anlayamıyoruz galiba. biz balık varsa tutarız. Teknelerimizin yeşil kağıtları amatör olup olmaması fazla balık az balık kavram olarak anlayamasakta. Teknede 10 kişiydik demekle bu iş geçiştirilecek bir durumsa. ki bizim belgelerimiz buna gerekte bırakmıyor. Bir tek başımıza gelmeyen bir geminin üzerimizden geçmemesi oldu. Biz göze geldik. anlaşılan Gözle yediler bizi Biz takım olarak yasal olmayan avlara imzalar atmadık. Ki bunlara benim av ortaklarım dahil. Tuttuğumuz avlarda uymayan tebliğleri delen durumlar oluşursa ki bu durumda bile biz amatörce yazdık yazmamamız gerekse bile. suçluyuz dedik. çok fazla balık almışız bir hata ettik dedik. (Yeşil' e sahip belgelerle beraber.) Hatamı ediyoruz yoksa. her kafadan bir ses çıkıyor. Tebliğler sirküler. havalarda uçuşuyor. kg-Gr hesapları yapılıyor. Denilmek istenen Siz burada fazlasınız. anlamınamı gelıyor. Dediğim gibi biz ne yapacağımızı şaşırdık. Burada yazan herkes amatör olmak durumundamı. Biz ruhen amatörüz. hiç bir avda katliam yapmadık. Palamutlarıda dağıttık herkese birer ikişer. Lüferleride. çinekoplarıda. Üzerimize defalarca gece Deniz polisi ve sahil güvenlik tekneleri yanaştı. Onlara herşeyin hesabını belgelerle birlikte ibraz etmiş bireyler olarak Bizim forum üyelerine arkadaşlarımıza, dostlarımıza, seven, sevmeyenlerimize veremeyeceğimiz hesap olabilirmi sizce? takım arkadaşlarım kendilerini o kadar iyi yetiştirdilerki. hepsi ile gurur duyuyorum.
Arkadaşlar bizlere evrakları devlet verdi. Bunların yokmu saymamız gerekiyor.
Yeşil ruhsatla yapılan avlarda bile Kimseyi Amatörlükten yok sayacak davranışlarda bulunmadık. Hep amatörce avları resimledik.Böyle olması neticesinde suçlu mu olmalıyız.

Kısaca av raporunda bugünkü durum böyledir. 0 balık tutulmuştur.

Ne mutlu bize, İmzamda dediğim gibi...