Lüfere Gönül Verenler

Lüfer ve Lüfercilik üzerine paylaşılan bilgilerimizin faydalı olması dileğiyle

12 Ekim 2011 Çarşamba

5 Ekim 2008 "LODOS" ve LÜFER (Alico)

5 Ekim 2008 "LODOS" ve LÜFER (Alico)

Dün gece saat 20,00 zargana süzülmek üzere çıkıldı yaklaşık 50-55 arası bir yem tutuldu. ve çıktığımız arkadaşla pay edıldı. ve doğru eve çok güzel bir uyku arkasından sabah saat 05:15 saat çalıyor.... Limana yolculuk. varıyorum o saatte ayakta o kadar çok insan varki herkes durmuş lima ağzına doğru bakıyor ve hava o kadar sert ki kimse dışarı çıkmaya cesaret bile edemiyor. Çaylar demlendi kahvaltılar bir güzel yapıldı hava gün ışımasıyla beraber dahada sert oldu. umutlar diğer arkadaşlar için tükenmişti. ve ellerinde 1 kasa zargana alanlar. yarım yarım bölüşenler. hüsran koskoca bir hayal kırıklığı.
Tekne iskeleye bağlıydı yemler bozulmaması için ve hepsi canlı duruyordu. makinanın suyuna baktım tamam, yağ tamam. bas marşa vira bismillah. denizdeyim liman dışına çıktım dev dalgalar gelıyor. kafa ata ata. tapulu arazimin üstündeyım o balığı tutacağım. hemen bir yem kes yem keserken dahı dalgadan rahat hareket edilemıyor taktım attım suya evet geliyor.

1-2-3 derken balıklar sıralandı yine. ve hava hala üstüne koymaya devam etti. olsun sıkıntı yok. nasıl olsa yanlızım. makina durmadığı sürece problem yok giderken güzel denize doğru lodosa çıkıyorum dönerken ise sorum başlı başına en büyük dalgayı bekle üzerinde tramola at ve teknenin arkasını rüzgara ver tekrar takımı çalıştırmaya devam. balıkları tutuyorum. ve çay molası için saat 11,30 limana dönüyorum. tekne tekrar iskelede. bu sırada yemlerı buzluğa atıyorum kullanabıleceklerim livarda onlarıda çıkardım renkleri solmasın diye.
Sadece livarda lüfercikler yüzüyor. keyfim yerınde çıkmayan arkadaşlarla bir sürü muhabbet bizde çıkacaktık, tutacaktık ta gelecektikte şudur budur.

Balıklar yine geldi. bu sefer artık ne yapayım. irilerden ana harfleri ufak balıklaradan ara harfleri yazdım.... güzel bir av günüydü. her zaman diyorum güzel havada balığı herkes tutuyor. yada balık varken merada herkes tutabiliyor. bu havalarda balık tutmak olayı güzel kılıyor. mücadele dahada insana zevk veriyor. 5-7 lodos. bugünde böyle geçti artık diğer avlara diyelim..

Sevgiler.









Eğer raporlar tat vermemeye başladı ise artık rapor eklemeyebilirim....

motor kapağının üstü epey kan olmuş gözüme şimdi çarptı.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder