Lüfere Gönül Verenler

Lüfer ve Lüfercilik üzerine paylaşılan bilgilerimizin faydalı olması dileğiyle

26 Ağustos 2013 Pazartesi

25/AĞUSTOS/2013 İSTANBUL BOĞAZ PALAMUT SEZON AÇILIŞ (Alico)

Her sene takvimi takip eder dururuz acak bu sene palamut 1 hafta önce düştü meraların üstüne o yüzden palamut gelirde lüfer gelmezmi denilerek Cumartesi günü 24/08/2013 saat 9,30 da 7-8 zargana ipekle tutularak hemen lüfer denemeleine başladık ancak sarayburnundan Bakırköy sonlarına kadar gerçekleştirilen lüfer denememiz maalesef sonuç vermemiş olup gelmediği anlaşılmıştır. zarganalar usulüne uygun olarak kesilerek dolapta yerini almıştır sonuçta 8 zargana 15 Lüfer felsefesiyle beklemeye geçilmiştir. ve av günü sonuç koskoca bir sıfır olarak kapatılmıştır. Lüfer daha meraya inmemiştir.

Pazar günü ise saat 06:00 da güne başlama ile beraber 07:00 lar gibi harekete başlandı ve klasik palamut merasının üstüne 08:02 de çapari su ile buluştu. hava güzel rüzgar süper. ancak ben havanın biraz esmesini istemekle beraber başladık sallamaya ilk başlarda her zamanki gibi sallamaktan kollar uzadı.
Arkasından 2 balık geldi. tamam dedik 2 balık daha tuttukmu işlem tamamdır. arkasından bir 2 balık daha geldi. 4 balığı tuttum ancak herşey işte o ancak ile başladı ve ben denize şu çapariyi biraz salla bakalım ben su ve mola vereceğim derken çapari denizin ellerinde ustalıkla sallanıyor arkasından geldi yüklendi biraz boşlayımda dolsun dedi ve biraz misinayı kaçırdı elinden o arada balık bindi resmen sular ağzımdan burnumdan fışkırdı. takımı bas baba. tamam dedik ve başladım çekmeye güzel geldi 6 balıkta aynı çaparide denize geldi toplamda 10 balık bereket versin dedik ve takımı hemen toplayıp dönüşe geçtik.

2013 balık sezonu 1 hafta önce bizim adımıza hayırlısıyla güzel başladı
hatta deniz bu sezon formda olduğunu gösterdi bu sene epey işler çıkartacak gibi bakalım hayırlısı..
herkese Rasgele diyelim Hayırlı avlarımız olsun.